Strona 3 z 6

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 11:45
autor: Kozik
adas.sz pisze:a moze ktos tak na chłopski rozum wytlumaczyc jak to zainstalowac krok po kroku?
prosze :)
nwn_diamond_1.68-polish-1.run mam sciagniety ten plik i co teraz??

Kod: Zaznacz cały

sudo chmod 777 nwn_diamond_1.68-polish-1.run
Po czym

Kod: Zaznacz cały

./nwn_diamond_1.68-polish-1.run

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 12:04
autor: skoruppa
kozik: BEZ SUDO! xD i nie 777.
http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.p ... Instalator

tutaj przeczytasz co i jak :)

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 13:33
autor: lolko7
Panowie jeszcze tylko nwn movies jak to ustrojstwo zainstalować ? Jak wcześniej wspomniałem z instalacją Neverwinter Nights nie mam żednych problemów. Korzystam z instalatora wykonanego przez skoruppa. Wspomniał On że nie dodał instalacji nwn movies bo coś tam się krzaczyło. To co Panowie zrobić by te filmiki były?

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 14:47
autor: skoruppa
zobacz na oficjalne forum nwn od bioware, powinna tam być najnowsza beta nwnmovies, która już jest skompilowana. Wystarczy wgrać do katalogu nwn i zrobić to co tam piszę :) nie pamiętam do końca co i jak :P

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 20:49
autor: lolko7
Witam ponownie
Po wielu walkach udało mi się odpalić filmiki w grze ale pojawił się nowy problem przy odpalonych filmikach podczas grania muzyka się kaszani taki dziwny pogłos zmiksowany, nic to, coś trzeba o tym poczytać. A jak usunę wpis z nwn to dźwiek jest OK. Dziwne.

Małe FAQ:
Inastalcja gry:
Wcześniej musimy mieć zainstalowane
wine
gcc,SDL, SDL-gfx, SDL-gfx-devel.

Po ściągnięciu pliku, dzięki uprzejmości skoruppa wykonujemy z konsoli jako user komendę podaną poniżej. Płyta oczywiście musi być w napędzie

./nwn_diamond_1.68-polish-1.run

zaznaczamy bądź nie BinkPlayer. Jeśli nie zaznaczymy to możemy dograć ewentualnie pobrać BinkPlayer stąd

http://www.radgametools.com/down/Bink/B ... Player.zip

Standardowo instaluje się nam do katalogu domowego.

Potem jeśli chcemy mieć filmiki to ze strony

http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic ... um=72&sp=0

pobieramy

http://home.woh.rr.com/nwmovies/nwmovie ... rc1.tar.gz

plik już jest skompilowany i wgrywamy do katalogu nwn, oczywiście rozpakowujemy go w tym katalogu.

Następnie edytujemy plik nwn (jest to script uruchamiający grę) i dodajemy taką linijke

export LD_PRELOAD=./nwmovies.so

lub taką

export LD_PRELOAD=./nwmovies.so:$LD_PRELOAD

przed

##############################################
## DO NOT EDIT BELOW THIS LINE
##############################################

wszystko poniżej pozostawiamy jak jest.

Następnie nadajemy prawa wykonalności dla pliku BinkPlayer.

Można sprawdzić czy odtwarza czyli w konsoli

./BinkPlayer movies/NWNintro.bik

a potem juz nwn

powyższy tekst został opracowany w oparciu o weekendowy maraton okiełznania Neverwinter Nights edycja Diamentowa.
Podziekowania dla skoruppa za świetny loader.
Thanks for David Holland - NW Movies project

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 21:07
autor: skoruppa
lolko7: to jest właśnie to "krzaczyło" :P jeszcze był jeden obiaw ale jak go nie masz to dobrze ^^

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 22:43
autor: lolko7
Witam
Pytanie z innej beczki. Co się stało z katalogiem hak ? Chciałem zainstalować moduł Cloaks i woła mi że nie może załadować modułu bo nie ma pliku HAK. No to stworzyłam katalog hak ale nadal go nie widzi ? Nie bardzo wiem o co bangla ?
Rozumiem że musi być katalog modules tam wrzucam pliki .mod i wydaje mi się że powinien być katalog hak (bo takowy zalecają nie przy instalacji ale przy przekopiowywaniu) i tam idą pliki z rozszerzeniem .hak -ale takowego "nima".

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 31 sie 2008, 23:08
autor: tatar111
A spróbuj stworzyć samemu ten katalog i tam wrzucaj kliki.

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 06 wrz 2008, 01:23
autor: lolko7
I tak zrobiłem wcześniej. Ale nadal twierdzi że go nie widzi pliku hak. Nie mogę również załadować innych modułów tam woła o tekst. Próbuję wieloosobówki ale tam mi woła że nie mam takiego a siakiego modułu.

EDIT:
Witam ponownie
Interesuje mnie czy jest możliwość pisania w grze np: podczas tworzenia imienia postaci bądź podczas porozumiewania się w multiplayerze polskimi znakami diakrytycznymi (dla niezorientowanych to te z ogonkami).
W tekstach, opisach itd są, problem jest jak chcę ja coś napisać wiadomość, komentarz do akcji etc.
Na pulpicie jak stworzę prosty plik tekstowy to nie ma problemu są, natomiast nie ma w grze. Jest na to jakiś sposób ?

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 14 wrz 2008, 08:57
autor: Małpa
Komuś udało się zainstalować grę bez płyt z archiwów tar.gz (według instrukcji na bioware)?

Spróbuj z tym (polskie czcionki): http://chomikuj.pl/novigrad.rar/Novigrad/znaki.exe

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 14 wrz 2008, 20:57
autor: lolko7
Teoretycznie się da w praktyce - ZAINSTALUJ ! Komuś może nie sprawiać problemu a u Ciebie np brak jakiś bibliotek, plików etc będziesz wiedział o co pytać. Najlepiej to zrobić jak to się mówi organoleptycznie.

Pozdrawiam

P.S. Jak by ktoś napisał odpowiedź : "Tak udało" ?

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 27 wrz 2008, 16:56
autor: Fagno
Mam pytanie - jak odpalić muzykę i dźwięki w NWN na Linux ? Nie mam kompletnie żadnych dźwięków po kliknięciu na "Gra" lub "Klient MG" w launcherze. Dodam, że w Toolsecie, oraz w samym lancherze wszystkie dźwięki chodzą ok, a gdy wejdę w ustawienia dźwięku->zaawansowane, to nie mam na liście żadnych dostępnych źródeł dźwięku.

Fragment mojego pliki nwn.ini :

[Sound Options]

Music Volume=0.75

Voice Volume=0.75

SoundFX Volume=0.75

DisableSound=0

3D Provider=

Environment Effects=1

Speaker Type=-1

2D3D Bias=0.00

Mam najnowszą, zaktualizowaną wersję Ubuntu. Wiem też, że na Mandrivie u znajomego występuje identyczny problem.

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 28 wrz 2008, 14:42
autor: lolko7
A jaka dźwiękówka ? Zintegrowana, niezintegrowana, SB-to jaki, Inna ? Czy dźwięk masz w systemie ?
u mnie znowuż:

Speaker Type=-1
SoundFX Volume=0.55
Voice Volume=0.85
Music Volume=0.60
2D3D Bias=1.00
Number 3D Voices=8
Number 2D Voices=8
3D Provider=Dolby Surround
Environment Effects=0
DisableSound=0

jest coś takiego.

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 28 wrz 2008, 15:33
autor: Fagno
lolko7 pisze:A jaka dźwiękówka ? Zintegrowana, niezintegrowana, SB-to jaki, Inna ? Czy dźwięk masz w systemie ?
u mnie znowuż:

Speaker Type=-1
SoundFX Volume=0.55
Voice Volume=0.85
Music Volume=0.60
2D3D Bias=1.00
Number 3D Voices=8
Number 2D Voices=8
3D Provider=Dolby Surround
Environment Effects=0
DisableSound=0

jest coś takiego.
Moja karta to Creative Sound Blaster 4750 (ale co do numerka modelu nie jestem na 100 % pewien), nie zintegrowana. W systemie dźwięk jak najbardziej działa.

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 03 paź 2008, 00:23
autor: lolko7
A więc masz SB PCI 128 a według ALSA jest w pełni wspierana ;) Wracając do tematu na forum NWN znalazłem coś takiego:
http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic ... 3&forum=72
z odnośnikiem do
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/273693
powinno pomóc.
Pozdrawiam

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 04 paź 2008, 11:17
autor: Fagno
Rozumiem że chciałeś bym zastosował się do tego :
Another workaround that works for me:
1. Create /etc/ld.so.conf.d/alsa32.conf with the following contents:
/usr/lib32/alsa-lib

2. Create /etc/ld.so.conf.d/alsa64.conf with the following contents:
/usr/lib/alsa-lib

3. sudo ldconfig

4. Open /usr/share/alsa/pulse.conf in the editor and remove the "/usr/lib/alsa-lib/" prefix from the libasound_module_conf_pulse.so file.
Niestety - nie wiem jak utworzyc plik wspomniany w 1 pkt. (zapewne z terminalu, w którym raczej się nie orientuję), a pliku z pkt. 4 w ogóle nie mam, nawet gdy włączam widok ukrytych plików

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 04 paź 2008, 15:15
autor: lolko7
1. Do tworzenia pliku służy polecenie touch podejrzewam że musisz najpierw sprawdzić czy masz ten katalog, najprościej wchodząc w niego
cd /etc/ld.so.conf.d/
a potem
sudo touch alsa32.conf

(mogłeś też od razu sudo touch /etc/ld.so.conf.d/alsa32.conf)

sudo - jest to poleceni określające że działasz (po wcześniejszym podaniu hasła) jako root bo z poziomu usera nie utworzysz pliku w tym katalogu (chyba że się mylę ;)).

jeśli gdzieś zobaczysz takie oznaczenia przed linią komend one oznaczają że musisz działać przy takim znaku

$ jako user
a przy takim
# jako root



2. Co do pulse.conf (u mnie też tego nie ma) podejrzewam że musisz najpierw zainstalować
alsa-plugins-pulse
bo standardowo tego nie ma i podejrzewam że wtedy dopiero się pojawi

Co do podstawowych poleceń działających na każdej dystrybucji na szybko znalazłem
http://dhost.info/auroxlinux/strony/komendy.html
zwróć uwagę na to man bo chyba tak jest pod auroxem, ja siedzę na openSUSE i wklepuję bez tego man bardzo możliwe że pod Ubuntu też nie trzeba.

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 21 lis 2008, 12:11
autor: zero
Witam,

z góry przepraszam za bawienie się w archeologa, ale mam problem z odpaleniem NWN Diamentowa Edycja na swoim komputerze.

Mianowicie gdy wpisuję w konsoli

Kod: Zaznacz cały

./nwn
to gra się nie załącza, ale wywala błąd o treści

Kod: Zaznacz cały

./nwmain: error when loading shared libraries: libSDL-1.2.so.0: wrong ELF class: ELFCLASS64
Czy może to być spowodowane używaniem przeze mnie 64 bitowej wersji linuksa?

EDIT:
Problem rozwiązany, potrzebowałem doinstalować 3 paczki:

Kod: Zaznacz cały

lib32-sdl
lib32-libxfixes
lib32-libxdamage
Teraz NWN pluje się jedynie o klucz (;

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 21 lis 2008, 15:54
autor: skoruppa
Musisz wywalić ten plik z folderu libs od nwn. Poza tym: http://wikigames.ubuntu.pl/index.php?q= ... owa-edycja

Ale i tak muszę zaktualizować ten instalator do 1.69 :P

Odp: Neverwinter Nights Diamentowa Edycja

: 22 lis 2008, 10:22
autor: zero
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie NWN, mianowicie da się ustawić dzwięk 3D inny niż Dolby Surround na np EAX?