Ubuntu w firmie call center

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Awatar użytkownika
Skaterin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
Płeć: Kobieta
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Ubuntu w firmie call center

Post autor: Skaterin »

Witam,
chciałabym dowiedzieć się, czy jest sens instalacji ubuntu w firmie typu call center, z własnym systemem wewnętrznym [niezaleznym od windowsa] oraz korzystającej z telefonii internetowej typu freeconet/zoiper?
Jesli tak, to jak przygotować ubuntu pod telefonię internetową?
Pozdrawiam,
S.
sun-netra
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 52
Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: sun-netra »

Osobiście uważam że pod takie zastosowanie jak i pod wszelkie CRM Suse jest lepszą opcją. Oczywiście zrobisz to na Ubuntu
także, jednak Suse daje w tym wygodę, graficzne konfiguratory itp...

Nie żebym któryś z systemów jakoś dyskryminował. Poprostu Ubuntu jest obliczony na zasadzie "ma działać zawsze dla każdego i być w
jego języku" natomiast pod zastosowanie serwerowe Suse sprawdza się lepiej. Jeśli już chcesz serwer na ubuntupodobnym systemie to
polecam debiana w czystej postaci.
Oczywiście to moje subiektywne doswiadczenia i zdanie, zrobisz jak uwazasz, a mze i inni cos dodadza:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
Awatar użytkownika
Skaterin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
Płeć: Kobieta
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: Skaterin »

Dzięki wielkie za odpowiedź, pomyślałam o Ubuntu, ponieważ to jak na razie jedyny linux w jakim mam jakiekolwiek doświadczenie, nie miałam styczności z Susami i debianem w czystej postaci ;) Więc wszelkie wskazówki - mile widziane :)
Pozdrawiam
sun-netra
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 52
Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: sun-netra »

Susia straszą że trudniejsza od Ubuntu, owszem, może w konfiguracji pod gry czy inne zabawy, natomiast serwerowa część tego systemu
jest zrobiona do perfekcji, i wszystko z poziomu graficznego Yasta sobie ustawisz, malo tego powiem ci ze telefonia ip i tego typu rzeczy są
w tym systemie praktycznie wbudowane na dzieńdobry.
Debiana więc zaś ci odradzam, jest zbyt trudny dla kogoś po samym ubuntu, lepszym wyborem będzie Susia.
Jeśli masz ochotę na PW służę ew podręcznikiem do Susi w .pdf
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
Awatar użytkownika
Skaterin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
Płeć: Kobieta
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: Skaterin »

Dzięki za odpowiedź :) Już ślę pw
mrmarkos
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 174
Rejestracja: 17 maja 2012, 09:16
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: mrmarkos »

CentOS też będzie dobrym wyborem, no i ma 10 lat wsparcia ;)
sun-netra
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 52
Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: sun-netra »

Rownież sie dołączam, CentOS-a można polecić jako system oparty na świetnym silniku RedHata, i lest to system sprecyzowany właśnie pod
kątem zastosowań biznesowych. Mnie od stajni RedHata odrzuca jedynie jego zarządzanie dyskami nie lubiące się z moją platformą
serwerową HP oparte o LVM, wolę jednak standardowe partycje reiser szyfrowane rzecz jasna:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
Awatar użytkownika
Skaterin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
Płeć: Kobieta
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: Skaterin »

Ja naprawdę tylko z ubuntu miałam styczność, więc wolalabym coś zbliżonego orientacyjnie.
A o CentOS poczytałam teraz trochę - faktycznie, wygląda świetnie, ale obawiam się, że za wysokie, jak na razie dla mnie, progi ;)
sun-netra
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 52
Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: sun-netra »

Stawiaj na Susie, wszystko zrobisz graficznie prawie jak w Ubuntu, a masz pełny pakiet usług serwerowych:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
Awatar użytkownika
Skaterin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
Płeć: Kobieta
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: Skaterin »

Ołkej, dzięki :) Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie

-- 04 lip 2012 14:12 --

Jednak szala przeważyła na ubuntu, z powodu kosztów ;)
Dalej drążąc temat:
ma ktoś jakieś sprawdzone sposoby na przystosowanie Ubuntu do telefonii internetowej opartej na systemie freeconet?
Prakson
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 197
Rejestracja: 30 kwie 2007, 13:25
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: Prakson »

W systemie powinno być coś takiego jak Ekiga - klient VOIP, zobacz na niego.
Awatar użytkownika
brezniew
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2680
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:48
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Fluxbox
Architektura: x86_64

Re: Ubuntu w firmie call center

Post autor: brezniew »

Są jeszcze QuteCom, Jitsi, Linphone i kilka innych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przedszkole Linuksa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości