Ubuntu w firmie call center
- Skaterin
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
- Płeć: Kobieta
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Ubuntu w firmie call center
Witam,
chciałabym dowiedzieć się, czy jest sens instalacji ubuntu w firmie typu call center, z własnym systemem wewnętrznym [niezaleznym od windowsa] oraz korzystającej z telefonii internetowej typu freeconet/zoiper?
Jesli tak, to jak przygotować ubuntu pod telefonię internetową?
Pozdrawiam,
S.
chciałabym dowiedzieć się, czy jest sens instalacji ubuntu w firmie typu call center, z własnym systemem wewnętrznym [niezaleznym od windowsa] oraz korzystającej z telefonii internetowej typu freeconet/zoiper?
Jesli tak, to jak przygotować ubuntu pod telefonię internetową?
Pozdrawiam,
S.
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Osobiście uważam że pod takie zastosowanie jak i pod wszelkie CRM Suse jest lepszą opcją. Oczywiście zrobisz to na Ubuntu
także, jednak Suse daje w tym wygodę, graficzne konfiguratory itp...
Nie żebym któryś z systemów jakoś dyskryminował. Poprostu Ubuntu jest obliczony na zasadzie "ma działać zawsze dla każdego i być w
jego języku" natomiast pod zastosowanie serwerowe Suse sprawdza się lepiej. Jeśli już chcesz serwer na ubuntupodobnym systemie to
polecam debiana w czystej postaci.
Oczywiście to moje subiektywne doswiadczenia i zdanie, zrobisz jak uwazasz, a mze i inni cos dodadza:)
także, jednak Suse daje w tym wygodę, graficzne konfiguratory itp...
Nie żebym któryś z systemów jakoś dyskryminował. Poprostu Ubuntu jest obliczony na zasadzie "ma działać zawsze dla każdego i być w
jego języku" natomiast pod zastosowanie serwerowe Suse sprawdza się lepiej. Jeśli już chcesz serwer na ubuntupodobnym systemie to
polecam debiana w czystej postaci.
Oczywiście to moje subiektywne doswiadczenia i zdanie, zrobisz jak uwazasz, a mze i inni cos dodadza:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
- Skaterin
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
- Płeć: Kobieta
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Dzięki wielkie za odpowiedź, pomyślałam o Ubuntu, ponieważ to jak na razie jedyny linux w jakim mam jakiekolwiek doświadczenie, nie miałam styczności z Susami i debianem w czystej postaci Więc wszelkie wskazówki - mile widziane
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Susia straszą że trudniejsza od Ubuntu, owszem, może w konfiguracji pod gry czy inne zabawy, natomiast serwerowa część tego systemu
jest zrobiona do perfekcji, i wszystko z poziomu graficznego Yasta sobie ustawisz, malo tego powiem ci ze telefonia ip i tego typu rzeczy są
w tym systemie praktycznie wbudowane na dzieńdobry.
Debiana więc zaś ci odradzam, jest zbyt trudny dla kogoś po samym ubuntu, lepszym wyborem będzie Susia.
Jeśli masz ochotę na PW służę ew podręcznikiem do Susi w .pdf
jest zrobiona do perfekcji, i wszystko z poziomu graficznego Yasta sobie ustawisz, malo tego powiem ci ze telefonia ip i tego typu rzeczy są
w tym systemie praktycznie wbudowane na dzieńdobry.
Debiana więc zaś ci odradzam, jest zbyt trudny dla kogoś po samym ubuntu, lepszym wyborem będzie Susia.
Jeśli masz ochotę na PW służę ew podręcznikiem do Susi w .pdf
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
- Skaterin
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
- Płeć: Kobieta
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Dzięki za odpowiedź Już ślę pw
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 174
- Rejestracja: 17 maja 2012, 09:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: Ubuntu w firmie call center
CentOS też będzie dobrym wyborem, no i ma 10 lat wsparcia
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Rownież sie dołączam, CentOS-a można polecić jako system oparty na świetnym silniku RedHata, i lest to system sprecyzowany właśnie pod
kątem zastosowań biznesowych. Mnie od stajni RedHata odrzuca jedynie jego zarządzanie dyskami nie lubiące się z moją platformą
serwerową HP oparte o LVM, wolę jednak standardowe partycje reiser szyfrowane rzecz jasna:)
kątem zastosowań biznesowych. Mnie od stajni RedHata odrzuca jedynie jego zarządzanie dyskami nie lubiące się z moją platformą
serwerową HP oparte o LVM, wolę jednak standardowe partycje reiser szyfrowane rzecz jasna:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
- Skaterin
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
- Płeć: Kobieta
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Ja naprawdę tylko z ubuntu miałam styczność, więc wolalabym coś zbliżonego orientacyjnie.
A o CentOS poczytałam teraz trochę - faktycznie, wygląda świetnie, ale obawiam się, że za wysokie, jak na razie dla mnie, progi
A o CentOS poczytałam teraz trochę - faktycznie, wygląda świetnie, ale obawiam się, że za wysokie, jak na razie dla mnie, progi
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 sie 2010, 10:48
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Stawiaj na Susie, wszystko zrobisz graficznie prawie jak w Ubuntu, a masz pełny pakiet usług serwerowych:)
Masz mnie, na licencji GPL, kopiuj mnie, przytulaj...ale ŻADNYCH GWARANCJI! xD
- Skaterin
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lut 2008, 11:56
- Płeć: Kobieta
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
Ołkej, dzięki Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie
-- 04 lip 2012 14:12 --
Jednak szala przeważyła na ubuntu, z powodu kosztów
Dalej drążąc temat:
ma ktoś jakieś sprawdzone sposoby na przystosowanie Ubuntu do telefonii internetowej opartej na systemie freeconet?
-- 04 lip 2012 14:12 --
Jednak szala przeważyła na ubuntu, z powodu kosztów
Dalej drążąc temat:
ma ktoś jakieś sprawdzone sposoby na przystosowanie Ubuntu do telefonii internetowej opartej na systemie freeconet?
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 197
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 13:25
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Ubuntu w firmie call center
W systemie powinno być coś takiego jak Ekiga - klient VOIP, zobacz na niego.
- brezniew
- Przyjaciel
- Posty: 2680
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:48
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Fluxbox
- Architektura: x86_64
Re: Ubuntu w firmie call center
Są jeszcze QuteCom, Jitsi, Linphone i kilka innych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości