Kodeks postępowania Ubuntu
Jak mądrze zadawać pytania
Na forum panuje przyjazna atmosfera, wszelkie kłótnie na temat wyższości jednej dystrybucji nad inną, bądź zniechęcanie początkujących użytkowników swoją postawą - nie są tu mile widziane.
Wszystkie teksty na forum są rozpowszechniane zgodnie z zasadami licencji Creative Commons - Attribution / Share Alike.
§ 1. Profil:- Podpis powinien być możliwie krótki i zgodny z Regulaminem forum. Klikalne linki oraz obrazki w podpisach użytkowników bez odpowiednich uprawnień są wyłączone.
- Avatary mogą mieć rozmiar maksymalnie 100x100 pikseli i wagę najwyżej 30 KiB. Dyskretne animacje są dopuszczalne, jednak namawiamy do stosowania statycznych obrazów.
- Podaj prawdziwe i aktualne dane w profilu, zwłaszcza te dotyczące numeru wersji systemu i używanego środowiska. Ułatwi to udzielenie pomocy.
- Zanim założysz nowy temat, upewnij się, czy nie był on już poruszany wcześniej. Użyj w tym celu funkcji szukaj.
- Nowy temat powinien być umieszczony w najodpowiedniejszym dla niego dziale, zgodnym z zagadnieniem merytorycznym poruszanego problemu.
- Nadaj jednoznaczny tytuł nowemu tematowi - poprawna nazwa tematu to gwarancja na szybkie wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez użytkowników.
- Używanie w tytułach słowa PROBLEM (oraz wszelkich jego synonimów) jest całkowicie zakazane.
- Starannie, z możliwie dużą ilością szczegółów, opisz problem. Pytania w stylu "monitor mi nie działa, jak to naprawić?" będą bezwzględnie usuwane.
- W jednym temacie poruszaj tylko jeden problem. Ułatwi to odpowiedź i odszukanie rozwiązania innym.
- Osoby odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Forum, tj. administratorzy i moderatorzy mają prawo usuwać/zmieniać treści niezgodne z regulaminem bez powiadomienia, bądź dopisując uwagę do postu.
- Zakazane jest umieszczanie na forum jakichkolwiek treści wulgarnych oraz dozwolonych od 18 roku życia.
- Pisanie postów typu: "Zgadzam się", "Też tak myślę" i inne przejawy nabijania licznika postów nie są mile widziane. Wypowiedzi nie wnoszące nic do pierwotnego tematu będą usuwane.
- Nadużywanie znaków typu !! ?? będzie skutkowało usunięciem postu.
- Nie formatuj niepotrzebnie tekstu (nie pisz fontem pogrubionym, powiększonym, nie koloruj). Wyróżniamy tylko pewne słowa, a nie cały tekst.
- Nie pisz też WIELKIMI literami. WIELKIE litery krzyczą!
- Nie pisz popularnym w internecie slangiem typu: jush, dobshe, ani czYmŚ tAKiM. Takie posty będą usuwane. Użytkownicy, którzy nie szanują języka polskiego muszą liczyć się z usuwaniem swoich postów!
- Zabrania się umieszczania w postach obrazków większych niż 256x256 pikseli. Jeśli widzisz konieczność pokazania problemu za pomocą ilustracji o większych rozmiarach - skorzystaj z jednego z serwisów do tego przeznaczonych, a na forum wstaw miniaturę i/lub odnośnik do większego obrazka.
- Obrazek może być tylko ilustracją rzetelnie opisanego problemu. Komunikaty ze zrzutów ekranów (bądź ich istotne fragmenty) należy przepisać na forum. Posty gdzie grafika pełni dominującą rolę będą usuwane.
- Zabrania się pisania postów reklamowych i o oczywistym komercyjnym charakterze (a także jakiejkolwiek innej działalności reklamowo-komercyjnej na Forum). Nasz serwis oferuje płatne (i nie tylko) usługi w tym zakresie, które serdecznie POLECAMY.
- Ostrzeżenie grozi użytkownikowi za:
- ewidentne naruszenie regulaminu;
- kilkukrotne poruszanie problemów, które były wielokrotnie rozwiązywane tudzież rozwiązania znajdują się w poradnikach/przewodniku;
- używanie wulgaryzmów;
- arogancję i obrażanie innych forumowiczów;
- nabijanie postów;
- dublowanie tych samych postów w różnych tematach;
- wszelkie naruszenia dobrych obyczajów oraz zachowania aspołeczne;
- przeprowadzanie za pomocą PW (prywatnych wiadomości) prób uzyskania ekspresowych porad od moderatorów/administratorów, bez wcześniejszego przyzwolenia/zachęty z ich strony.
- Wartość ostrzeżenia leży w gestii moderatora/administratora.
- Szczególnie drastyczne zachowania naruszające regulamin i/lub dobre obyczaje zostaną ukarane trwałym zbanowaniem użytkownika.
- Posiadanie więcej niż jednego konta na Forum jest zakazane.
- Zakładanie konta jedynie (lub głównie) w celu promowania strony/firmy/osoby w polach profilu lub wiadomościach jest zakazane.
- Na życzenie użytkownika.
- Nieaktywowane, z nieaktywnymi lub nieprawdziwymi danymi.