Buggy Race
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Dzięki za informację, logi wyglądają prawidłowo oprócz informacji o rozdzielczości, najwyraźniej coś jest nie tak z XF86VidModeGetAllModeLines, spróbuję zmienić zgłaszanie trybów na randr, może to pomoże. A co do tekstur to po tej informacji, również mam jeden pomysł. Dzięki za informację, spróbuję coś z tym zrobić i podeślę poprawioną wersję. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc,
PS. Co do snu to nie śpię w dzień
PS. Co do snu to nie śpię w dzień
- command_dos
- Wytworny Kaczor
- Posty: 288
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 12:22
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Dobra, z ciekawości odpaliłem BR przez wine i... wszystko wygląda ok... Odpaliło się na fullscreen'ie, czego nie mogę osiągnąć w wersji natywnej i pomimo kiepskiej wydajności przy standardowych ustawieniach, wszystko się pięknie rysuje. Mam nadzieję, że nie ostudzi to zapału do poprawienia, a wręcz odrzucenia rozwijania wersji natywnej na pingwina.
Co do samej gierki, to niezły "rozrywacz" na kilka chwil. Ale pomysł ciekawy i podstawa jest. Mam kilka uwag, jeśli mogę... Marzy mi się, aby kiedykolwiek powstała gierka na linuksa a'la rollcage (pierwsza część była najlepsza). To co mnie denerwuje w BR, to jak najadę na ścianę, to się przyklejam, zamiast z rozpędu po niej pomykać Czym trudniejsza trasa, tym prościej ją ukończyć na 1 miejscu - AI przeciwników nie daje rady przy skomplikowanych traskach. Często widzę, jak jadą "pod prąd", albo motlają się w miejscu. Niemniej jednak, podstawa do naprawdę dobrej gierki już jest Może BR 2 lub 3 będzie właśnie w stylu rollcage? Kto wie
Jeśli chodzi o ustawienia w opcjach (nie mam zbyt mocnego sprzętu: Celeron 2,4GHz, 1,5GB Ram GF6600GT 256Ram 128bit), to brakuje mi ograniczenia odległości rysowania obiektów i poziomu detali.
To tyle jeśli chodzi o uwagi, na ten czas musimy zmusić program aby działał na większości sprzętów. Tak z ciekawości zapytam, da się ominąć/wyłączyć jakoś ten pixelshader, co by można było uruchomić BR na byle laptopie, z badziewną grafiką?
Co do samej gierki, to niezły "rozrywacz" na kilka chwil. Ale pomysł ciekawy i podstawa jest. Mam kilka uwag, jeśli mogę... Marzy mi się, aby kiedykolwiek powstała gierka na linuksa a'la rollcage (pierwsza część była najlepsza). To co mnie denerwuje w BR, to jak najadę na ścianę, to się przyklejam, zamiast z rozpędu po niej pomykać Czym trudniejsza trasa, tym prościej ją ukończyć na 1 miejscu - AI przeciwników nie daje rady przy skomplikowanych traskach. Często widzę, jak jadą "pod prąd", albo motlają się w miejscu. Niemniej jednak, podstawa do naprawdę dobrej gierki już jest Może BR 2 lub 3 będzie właśnie w stylu rollcage? Kto wie
Jeśli chodzi o ustawienia w opcjach (nie mam zbyt mocnego sprzętu: Celeron 2,4GHz, 1,5GB Ram GF6600GT 256Ram 128bit), to brakuje mi ograniczenia odległości rysowania obiektów i poziomu detali.
To tyle jeśli chodzi o uwagi, na ten czas musimy zmusić program aby działał na większości sprzętów. Tak z ciekawości zapytam, da się ominąć/wyłączyć jakoś ten pixelshader, co by można było uruchomić BR na byle laptopie, z badziewną grafiką?
Ubuntu User number is # 26071 - http://command-dos.blogspot.com/ - Mój skromny blog command_dos'a - pozdrowionka -
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
A więc po kolei, najpierw patch:
http://www.sendspace.com/file/mnldoc
Zmieniłem system zarządzania oknem na Xrandr, mam nadzieję, że to rozwiąże chociaż część problemów.
Co do samej gry to zdajemy sobie sprawę, że nie jest to wybitna gra, przy produkcji tego tytułu bardziej zależało nam na sprawdzeniu się jako zespół (problemy organizacji przy pracy zdalnej itp.), niestety byliśmy również ograniczeni czasowo (inne projekty w planach), w związku z czym w grze można zaobserwować kilka błędów, które w przyszłości postaramy się w jakimś stopniu zredukować. Oczywiście to że gra działa pod Wine nie zmienia naszego stanowiska w stosunku do wersji natywnej dla systemu Linux (staramy się na równych prawach wspierać wersje zarówno dla Windows jak i Linux). Jeśli chodzi o wyłącznie pixelshader to niestety nie ma takiej możliwości, gra w dużym stopniu opiera się na shaderach (renderowanie terenu, oświetlenie, cienie, postprocessing to wszystko odbywa się za pośrednictwem shaderów).
Co do Buggy Race 2 to w chwili obecnej nie mamy takich planów, po sprawdzeniu się jako zespół teraz skupiamy się na troszkę innej grupie docelowej (rozgrywka sieciowa dla osób lubiących pole walki). Na chwilę obecną nie mogę zdradzać zbyt wielu szczegółów jednak mogę już powiedzieć, że gra będzie dostępna zarówno na platformy Windows oraz Linux, a za wyświetlanie grafiki odpowiadał będzie interfejs OpenGL 3.x.
Jeszcze raz chcę bardzo podziękować za to, iż poświęcasz swój wolny czas w celu poprawy Buggy Race, z mojej strony mogę zapewnić, że dołożę wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy techniczne.
http://www.sendspace.com/file/mnldoc
Zmieniłem system zarządzania oknem na Xrandr, mam nadzieję, że to rozwiąże chociaż część problemów.
Co do samej gry to zdajemy sobie sprawę, że nie jest to wybitna gra, przy produkcji tego tytułu bardziej zależało nam na sprawdzeniu się jako zespół (problemy organizacji przy pracy zdalnej itp.), niestety byliśmy również ograniczeni czasowo (inne projekty w planach), w związku z czym w grze można zaobserwować kilka błędów, które w przyszłości postaramy się w jakimś stopniu zredukować. Oczywiście to że gra działa pod Wine nie zmienia naszego stanowiska w stosunku do wersji natywnej dla systemu Linux (staramy się na równych prawach wspierać wersje zarówno dla Windows jak i Linux). Jeśli chodzi o wyłącznie pixelshader to niestety nie ma takiej możliwości, gra w dużym stopniu opiera się na shaderach (renderowanie terenu, oświetlenie, cienie, postprocessing to wszystko odbywa się za pośrednictwem shaderów).
Co do Buggy Race 2 to w chwili obecnej nie mamy takich planów, po sprawdzeniu się jako zespół teraz skupiamy się na troszkę innej grupie docelowej (rozgrywka sieciowa dla osób lubiących pole walki). Na chwilę obecną nie mogę zdradzać zbyt wielu szczegółów jednak mogę już powiedzieć, że gra będzie dostępna zarówno na platformy Windows oraz Linux, a za wyświetlanie grafiki odpowiadał będzie interfejs OpenGL 3.x.
Jeszcze raz chcę bardzo podziękować za to, iż poświęcasz swój wolny czas w celu poprawy Buggy Race, z mojej strony mogę zapewnić, że dołożę wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy techniczne.
- Admc
- Gibki Gibbon
- Posty: 2149
- Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Buggy Race
Teoretycznie mój laptop spełnia wymagania tej gry, ale wolę zapytać: Mam kartę zintegrowaną ATI Radeon Xpress 200M, która ma 32 MB pamięci własnej oraz 192 MB pamięci współdzielnej z ram. Karta wspiera takie standardy jak DirectX 9.0c, OpenGL 3.0 oraz Sharder model 2.0. Używam otwartego sterownika ati. Czy Buggy Race pójdzie mi na tej karcie, czy dać sobie spokój?
╔═╦╗╔╦═╦═╦╗╔╗Blaszak (Phenom II x4 955BE, 4 GB RAM, GF GTX 550Ti) - Kubuntu 13.10 amd64
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
- command_dos
- Wytworny Kaczor
- Posty: 288
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 12:22
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
- problem przy wykrywaniu rozdzielczości się naprawił - reszta bez widocznych zmian, może ciutkę szybciej, albo ja mam już jakieś zwidy. Chyba GF6600GT jest zbyt cienka na irrlicht engine...Zmieniłem system zarządzania oknem na Xrandr, mam nadzieję, że to rozwiąże chociaż część problemów.
- mogę być betatesterem o ile mój sprzęt wydoli... Coś mi się wydaje, że NVidia olała już starsze karty i nie ma pożądnego wsparcia dla linuchów - a ta moja, to już prawie zabytek, bo to na AGP jeszcze...Co do Buggy Race 2 to w chwili obecnej nie mamy takich planów, po sprawdzeniu się jako zespół teraz skupiamy się na troszkę innej grupie docelowej (rozgrywka sieciowa dla osób lubiących pole walki).
Na serio nie ma za co, gdybym nie chciał i mi na tym nie zależało, to nie byłoby tutaj ani jednego mojego posta... Polecam się i w czym będę mógł, jeśli chodzi o temat gier na linuxy i to jeszcze polskiego producenta (!), to pomogę (to tak na przyszłość).Jeszcze raz chcę bardzo podziękować za to, iż poświęcasz swój wolny czas w celu poprawy Buggy Race
Sam kiedyś przymierzałem się do stworzenia gierki, ale raczej 2d (logiczna) na innym engin'ie (BlitzMax)... Brak czasu wyklucza mnie jako programistę (nie mówiąc o grafice i muzyce)...
Ubuntu User number is # 26071 - http://command-dos.blogspot.com/ - Mój skromny blog command_dos'a - pozdrowionka -
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
@Admc
Karta Xpress spełnia wymagania gry jeśli chodzi o wspierane standardy (swoją drogą wspiera ona OpenGL 2.0, a nie 3.0 ), jednak jej wydajność pozostawia wiele do życzenia, brat posiada lapka z tą kartą i Buggy na niej osiąga bagatela 3 FPS Tak, więc osobiście nie polecałbym rozgrywki w Buggy Race na tej karcie.
@command_dos
Co do betatestera to na pewno będę o Tobie pamiętał, jedynie może być właśnie problem ze sprzętem, gdyż OpenGL 3.x to odpowiednik DirectX 10.x, a więc wymagana jest karta z serii Radeon HD2xxx/GeForce 8xxx lub nowsze. Co do błędów w wyświetlaniu to możesz sprawdzić na tym shaderze:
http://www.sendspace.com/file/0zwqc0
plik ten wklej do folderu /data/shaders/ i zastąp nim ten, który tam się znajduje obecnie. Mam jeszcze pytanie odnośnie testu przez Wine, testowałeś Buggy w trybie DirectX, czy OpenGL?
Karta Xpress spełnia wymagania gry jeśli chodzi o wspierane standardy (swoją drogą wspiera ona OpenGL 2.0, a nie 3.0 ), jednak jej wydajność pozostawia wiele do życzenia, brat posiada lapka z tą kartą i Buggy na niej osiąga bagatela 3 FPS Tak, więc osobiście nie polecałbym rozgrywki w Buggy Race na tej karcie.
@command_dos
Co do betatestera to na pewno będę o Tobie pamiętał, jedynie może być właśnie problem ze sprzętem, gdyż OpenGL 3.x to odpowiednik DirectX 10.x, a więc wymagana jest karta z serii Radeon HD2xxx/GeForce 8xxx lub nowsze. Co do błędów w wyświetlaniu to możesz sprawdzić na tym shaderze:
http://www.sendspace.com/file/0zwqc0
plik ten wklej do folderu /data/shaders/ i zastąp nim ten, który tam się znajduje obecnie. Mam jeszcze pytanie odnośnie testu przez Wine, testowałeś Buggy w trybie DirectX, czy OpenGL?
- Tomasz Dratewka
- Piegowaty Guziec
- Posty: 24
- Rejestracja: 02 lip 2007, 20:39
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: Buggy Race
Fajna ta gierka Tylko ten windowsowaty instalator psuje pierwsze wrażenie Oczywiście nie obyło się bez małego troubleshootingu przy pierwszym uruchomieniu Aby gra działała na systemie 64-bitowym, do folderu gry trzeba wkleić 32-bitową wersję biblioteki libogg0. Przynajmniej ja tak musiałem zrobić. Używam Debiana Squeeze AMD64, grafika GeForce 8600M GT.
~EDIT~
Poprzednie uruchomienie gry było na sterownikach ze strony nVidii. Na sterownikach nvidia-glx z repozytorium gra nie działa.
~EDIT~
Poprzednie uruchomienie gry było na sterownikach ze strony nVidii. Na sterownikach nvidia-glx z repozytorium gra nie działa.
Kod: Zaznacz cały
maciek@debian$ ./BuggyRace
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.32-3-amd64 #1 SMP Wed Feb 24 18:07:42 UTC 2010 x86_64
Width: 320 Height: 175
Width: 320 Height: 200
Width: 320 Height: 240
Width: 360 Height: 200
Width: 400 Height: 300
Width: 416 Height: 312
Width: 512 Height: 384
Width: 576 Height: 432
Width: 640 Height: 350
Width: 640 Height: 400
Width: 640 Height: 480
Width: 640 Height: 512
Width: 680 Height: 384
Width: 700 Height: 525
Width: 720 Height: 400
Width: 720 Height: 450
Width: 800 Height: 512
Width: 800 Height: 600
Width: 832 Height: 624
Width: 840 Height: 525
Width: 960 Height: 540
Width: 960 Height: 600
Width: 1024 Height: 768
Width: 1152 Height: 864
Width: 1360 Height: 768
Width: 1440 Height: 900 (Desktop)
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.32-3-amd64 #1 SMP Wed Feb 24 18:07:42 UTC 2010 x86_64
Starting fullscreen mode...
X Error of failed request: BadLength (poly request too large or internal Xlib length error)
Major opcode of failed request: 135 (GLX)
Minor opcode of failed request: 17 (X_GLXVendorPrivateWithReply)
Serial number of failed request: 27
Current serial number in output stream: 27
"The box said that I needed to have Windows 98 or better...
so I installed Linux."
so I installed Linux."
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Pozostałe aplikacje działają prawidłowo? Ten błąd wygląda na problem ze sterownikami i gra raczej nie ma tutaj nic do rzeczy (tym bardziej, że jak mówisz na oficjalnych sterach wszystko śmigało).
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 maja 2007, 21:01
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
dla zaintersowanych na lapku z radeon hd 3200, śmiga
i miło się gra z córą
i miło się gra z córą
- Tomasz Dratewka
- Piegowaty Guziec
- Posty: 24
- Rejestracja: 02 lip 2007, 20:39
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: Buggy Race
No własnie też mnie to dziwi Na sterach z repo wszystko działa ok - compiz, filmy, Heroes of Might and Magic V przez wine też Na sterach ze stronki nVidii działa wszystko powyższe + Buggy Race Tak czy owak - stery z repo były zainstalowane tylko dla testu, używam i tak sterów od producenta
"The box said that I needed to have Windows 98 or better...
so I installed Linux."
so I installed Linux."
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 maja 2010, 20:56
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Buggy Race
A ja mam malutki problem.
Zassałem wesje na liska i nie chce się otworzyć....
Zassałem wesje na liska i nie chce się otworzyć....
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Tzn? Jakieś komunikaty o błędach? (zakładam, że nadałeś odpowiednie prawa pobranemu plikowi).Kravcu pisze:A ja mam malutki problem.
Zassałem wesje na liska i nie chce się otworzyć....
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 maja 2010, 20:56
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Buggy Race
Właśnie żadnych komunikatów.nadro pisze:Tzn? Jakieś komunikaty o błędach? (zakładam, że nadałeś odpowiednie prawa pobranemu plikowi).
Klikam i nic się nie dzieje.
Ale gierka fajna*obczaiłem na windowsie*
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 13
- Rejestracja: 16 mar 2006, 14:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Rozumiem, że instalacja przebiegła bez najmniejszych problemów? Jeśli tak to mimo wszystko w konsoli powinieneś zobaczyć jakieś komunikaty.
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 gru 2009, 17:08
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Zosin
- Kontakt:
Odp: Buggy Race
Cześć. Mam problem z gierką ponieważ gdy ją odpalam wyskakuje mi błąd:
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.32-23-generic #37-Ubuntu SMP Fri Jun 11 07:54:58 UTC 2010 i686
Using renderer: OpenGL 2.1.2
GeForce 6600/PCI/SSE2: NVIDIA Corporation
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL version: 1.2
Shader Model 2.0 supported.
Shadow RTTs are creating...
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
Segmentation fault
Wgrałem patcha.
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.32-23-generic #37-Ubuntu SMP Fri Jun 11 07:54:58 UTC 2010 i686
Using renderer: OpenGL 2.1.2
GeForce 6600/PCI/SSE2: NVIDIA Corporation
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL version: 1.2
Shader Model 2.0 supported.
Shadow RTTs are creating...
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
Segmentation fault
Wgrałem patcha.
- sHChypp
- Sędziwy Jeż
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 cze 2010, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Buggy Race
Czegoś mi brakuje:
"Brak zainstalowanego programu obsługującego pliki Program"
Może to i głupie, ale jestem laikiem permanentnym...
"Brak zainstalowanego programu obsługującego pliki Program"
Może to i głupie, ale jestem laikiem permanentnym...
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 53
- Rejestracja: 01 sie 2007, 20:14
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Buggy Race
prawo klik właściwości uprawnienia i zaznacz zezwolenie na wykonanie pliku jako programu, powinno pomóc.
- sHChypp
- Sędziwy Jeż
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 cze 2010, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Buggy Race
Heh, lepiej Zezwalanie było referencyjnie zaznaczone, natomiast plik miał, jeśli chodzi o dostęp, miał uprawnienia tylko do odczytu. Wystarczyło zmienić ma zapis i odczyt i po ptokach
Niemniej jednak dzięki za info gdzie i czego szukać :]
Niemniej jednak dzięki za info gdzie i czego szukać :]
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 sie 2008, 09:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: Buggy Race
Pobrałem przed chwila i dalem:
#chmod u=rwx buggyrace_setup_linux
#./buggyrace_setup_linux
i otrzymuje Segmentation fault
#chmod u=rwx buggyrace_setup_linux
#./buggyrace_setup_linux
i otrzymuje Segmentation fault
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości